Overal direct toegang tot actuele informatie

Sociale kaart-totaaloplossing

Onze routekaart voor gemeenten en organisaties bestaat uit:

  • Website in eigen huisstijl
    voor pc, tablet en telefoon
  • Extra tools 
    voor professionals
  • Dagelijks actief beheer
    door ervaren redactie
  • Koppeling met Regelhulp
    van het ministerie van VWS

Sociale kaart voor burgers

bur01-homepage-2020.png
bur02-results-2020.png
bur04-orga-top-2020.png
bur03-results-map-2020.png
bur05-orga-bottom-2020.png

Wat heeft de burger aan de Sociale kaart?

De Sociale kaart is speciaal voor burgers ontwikkeld om zelfredzaamheid en eigen kracht te ondersteunen.
Dit doen wij door burgers de mogelijkheid te bieden om zelfstandig, gemakkelijk en snel oplossingen in de eigen omgeving te vinden.
Dit kunnen vrijwilligers organisaties, buurtverenigingen, wijkinitiatieven maar ook specialistische organisaties of activiteiten zijn.

 

  • Vrij zoeken op één of meerdere zoektermen of rubrieken naar informele en formele organisaties in de omgeving
  • Zoeken op eigen postcode, wijk, stadsdeel, plaats of gemeente
  • Zoekresultaten verfijnen op vestigingsadres, leeftijd, rubriek, doelgroep en gemeentecontract
  • Sorteren van zoekresultaten op relevantie of afstand
  • Bekijken van zoekresultaten op een kaart
  • Bekijken van de adresgegevens en omschrijving van alle organisaties
  • Activiteiten en diensten bekijken
  • Gemakkelijk wijzigingen doorgeven middels een online-formulier
  • Informatieve teksten over zoekterm op Regelhulp zien via een snelle koppeling

Sociale kaart voor professionals

pro01-inloggen-2020.png
pro02-dashboard-2020.png
pro03-favorieten-2020.png
pro06-contactpersoon-2020.png
pro07-notities-2020.png

Wat zijn de extra tools voor professionals?

De Sociale kaart PRO web-applicatie is speciaal voor de professionals uit de frontoffice en/of sociale (wijk)teams gemaakt
en is op een telefoon, laptop of pc te gebruiken. 
Het biedt professionals de mogelijkheid om burgers snel weer op weg te helpen bij verschillende vraagstukken.
De Sociale kaart PRO web-applicatie bevat naast alle functionaliteiten voor burgers veel extra's specifiek voor de professionals.

 

  • Inloggen met eigen accountgegevens voor Sociale kaart PRO
  • Dashboard met alle tools binnen handbereik
  • Markeren van veel gebruikte en/of favoriete organisaties
  • Categoriseren van favoriete organisaties in persoonlijke categorieën
  • Delen van favoriete organisaties met wijk of teamgenoten
  • Toevoegen van eigen contactpersonen aan organisaties
  • Delen van deze contactpersonen met je collega's
  • Toevoegen van persoonlijke aantekeningen aan organisaties
  • Toevoegen en delen van aantekeningen met wijk of teamgenoten(gedeelde notities)
  • Eigen netwerkgroepen aanmaken met andere professionals in de wijk
  • Starten en delen van een cliëntsessie in het keukentafelgesprek
  • Koppelen van cliëntsessies aan het cliëntdossier
  • Berichtencentrum om je op de hoogte te houden van wijzigingen.

Actief beheer door ervaren redacteuren


Dagelijks is een team van beheerders en ervaren redacteuren bezig met het invoeren en onderhouden van gegevens van organisaties die in de Sociale kaart zijn opgenomen. Alle redactionele informatie is gescreend om de informatie zo neutraal mogelijk weer te kunnen geven. Elke organisatie in de Sociale kaart krijgt door ervaren informatie- en documentatiemanagers verschillende trefwoorden toegekend uit de thesaurus Zorg en Welzijn van Stimulansz.

Naast het verwerken van mutaties en het toevoegen van (nieuwe) organisaties onderneemt het team ook zelf actie om gegevens up-to-date te houden. Alle gegevens van de organisaties die in de Sociale kaart zijn opgenomen hebben een zogenaamde ‘houdbaarheidsdatum’. Aan de hand hiervan doorlopen de beheerders jaarlijks alle gegevens meerdere keren Alle organisaties krijgen bericht over deze controle-acties. Controleurs beoordelen daarnaast aan de hand van eigen checkmomenten en -methoden of informatie nog klopt.

Mutaties en nieuwe signalen komen voor het grootste deel uit het sociaal domein zelf. Honderden consulenten/cliëntondersteuners van MEE gebruiken de PRO-versie van de Sociale kaart dagelijks in hun werk met en voor burgers en cliënten. Daarnaast ontvangt de redactie mutaties en suggesties van burgers en organisaties zelf.

  • Geschoolde informatieprofessionals
  • Ervaren redacteuren
  • Attendering door professionals in sociale (wijk)teams
  • Minimaal 2 x per jaar controle van alle gegevens
  • Meer dan 30.000 zoekwoorden
  • Ook opname van buurtinitiatieven zonder KvK-nummer
  • Grootste netwerk van Nederland
  • De datacollecties uit de deelnemende gemeenten vullen elkaar aan

Koppeling met Regelhulp 

 

Regelhulp is de digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg en ondersteuning. Regelhulp biedt tekstuele informatie over de mogelijkheden voor een burger binnen de wet- en regelgeving omtrent zorg en ondersteuning. Door middel van het beantwoorden van een aantal vragen zien burgers wat er mogelijk is in hun persoonlijke situatie en waar zij recht op hebben.

Meerwaarde koppeling Regelhulp en Sociale kaart Nederland

Sociale kaart Nederland verbreedt de opties die Regelhulp biedt door ook de lokale zorg binnen de gemeente in kaart te brengen. De Sociale Kaart omvat een uitgebreide databank van formele én informele organisaties die actief zijn op het gebied van zorg en ondersteuning binnen de gemeente. De burger kan, dankzij de koppeling tussen de Sociale Kaart en Regelhulp, zélf in contact komen met lokale zorg die nauw aansluit op de specifieke zorgvraag. Hierdoor wordt de zelfredzaamheid van burgers vergroot.

 

contact-icon.png

Nieuwsgierig geworden? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Sociale kaart

Sociale Kaart Nederland de complete Sociale kaart-oplossing om gemeenten en zorg- en welzijnsinstellingen te ondersteunen bij hun inspanningen burgers goed te informeren over de oplossingen die het sociale domein biedt.

De voordelen

  • Actieve invoer en beheer 
  • Voor burger en professional
  • Koppeling Regelhulp

Contact

Sociale Kaart Nederland
Wijchenseweg 101
6538 SW Nijmegen
024 - 203 61 16